Van Oost naar West en Zuid naar Noord: COOL!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu Van Oost naar West en Zuid naar Noord: COOL!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu

Van Oost naar West en Zuid naar Noord: COOL!!

Door: H&M

Blijf op de hoogte en volg Hans+Maaike

20 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Bij ons vorige verslagje hadden we alle hoogtepunten van week 1 in New Zealand beschreven: Neem even de tijd en ga goed zitten, dan beschrijven wij hoe gaaf de activiteiten erna zijn geweest :)

Dit verhaal begon namelijk meteen nadat we het vorige geplaatst hadden: de Heli-hike naar de Glacier van Frans Jozef.
Zo sta je eerst beneden te wachten op je groepje (in 25graden), een helicoptervluchtje later sta je op het ijs!! Geweldig, zeker omdat het daar gewoon 22graden was.... Supergave tocht gelopen over de gletsjer, door ijstunnels heen gekropen en gegleden en genoten van de uitzichten en het verhaal van de gids. Bizar ook om te zien wat voor invloed de zee en aardplaten hebben op sneeuw/ ijs op een berg.

Om bij te komen van al onze zware inspanningen- haha-, had Maaike een massage geregeld in Hanmer Springs. Superlief, maar daarvoor moesten we wel eerst iets meer dan 300km rijden! Dat zijn we dus de dag na Frans Jozef gaan doen, langs de Westkust van het zuidereiland. Weer onwijs mooie uitzichten en van die leuke kleine dorpjes. Een van de kleine dorpjes was Hopitika, waar we onze koffiestop deden.
Bleken we in het epicentrum te zitten van een gebied wat bekend is om de groene steen..... Allerlei sieraden, prullaria en souveniers.... NEE, we hebben niets voor jullie meegenomen, haha!!

In Hanmer Springs hadden we dus de massage-> full body. Als je al 2maanden vol aan het reizen en genieten bent, en niet altijd even comfortabel slaapt, dan is zo'n harde massage echt AMAZING! Superfijn, echt genieten. Heerlijk met een kopje rustgevende thee bedacht dat we de rest van de dag maar gingen genieten van de natuurlijke baden/ Springs die naast de massagesalon zaten. Heerlijk, buiten in een "zwembad" van 30 tot 42graden. T enige dat ietsje minder was, was de geur van rotte eieren die van sommige baden afkwam. Dat belooft dus nog wat voor ROTorura... haha!
Om onze TOPdag af te sluiten zijn we terug gegaan naar de massagesalon, om daar te douchen... heerlijk, een harde warme straal en schone handdoeken..!!

Op naar t volgende avontuur, de WHALE-WATCH in Kaikoura. Daar moesten we eerst weer een flink stuk voor rijden. Kaikoura ligt namelijk weer aan de Oostkust van het ZUIDEReiland. Voordat we de boottocht 's middags gingen doen, zijn we 's ochtends Kaikoura te voet gaan verkennen: WOW, wat mooi. Begin je net met lopen, liggen er gewoon zeehonden- bijna op de parkeerplaats-, bij te komen van hun tochtjes in zee! COOL!! Uiteindelijk de gave tocht over steile, gladde en mooie paadjes langs de ruige kust met besneeuwde bergtoppen op de achtergronf afgerond in minder dan 3u. Lekker geluncht en langs de apotheek geweest, want we waren gewaarschuwd voor zeeziekte.

Op naar de boottocht! Eerst veiligheidinstructie, dan de bus in en hey, hier hebben we vanochtend ook al gelopen. Op de boot ging het niet bij iedereen goed: al na 3min kon iemand van het kots-team (serieus, dat was z'n werk) de eerste zakjes gaan wisselen. De boot klapte hard op de golven, want we moesten een aardig stuk de Tasman-zee op om op zoek te gaan naar WALVISSEN. Nadat er buiten inmiddels al een man of tien zakjes stonden te vullen, is Hans er ook bij gaan staan.... En die vrouw bij de apotheek maar zeggen dat de pillen echt HEEL goed waren.

Gelukkig was ik snel genoeg hersteld om alle dansende dolfijntjes om de boot te zien... en wow, als je dan een geiser van water omhoog ziet komen, weet je dat de boot gewoon naast een walvis ligt. OEI, deze was inmens groot: 18meter, gewoon bijna net zo groot als de boot waar we op zaten!! VET! Veel foto's later zijn we teruggekeerd in de haven en bij gaan komen met een drankje in de zon.

Van Kaikoura zijn we meer richting noord gereden -> naar NELSON. Vanaf de camping lopend naar het centrum, om daar lekker te lunchen en te shoppen. Ook wel weer eens leuk: zeker als je voor bizar weinig geld gympies, een zonnebril en een neie zwembox ( op z'n Boveneinds) kan kopen.

Broem broem, op naar het Abel Tasman National Park- onze laatste activiteit op ZUID. En tevens de eerste rij-activiteit van Maaike.... En nee, we zijn nog steeds schadevrij! haha
Uiteraard een dagje op het strand gelegen in Kaiteriki (of zoiets, het betekend fast food in Maori's...hihi) en door om het NP te gaan verkennen.

Vliegtuig, helicopter, boot, trein, tram, bus en metro hebben we al gehad: Fietsen doen we ooit wel weer in NL als we terug zijn.... dus nu zijn we met de kayak gegaan! Boeken en je pas daarna afvragen: schat, heb jij dit ooit wel ns gedaan?? 2x een NEE..... maar we gaan het proberen! Uitleg gekeregen van relaxte gids en ja hoor, daar gingen we het water in! Supermooie plekjes gezien, dicht bij alle natuur gezeten en lekker cappuchino gedronken op een parelwit strand, WOW, wat is dit WEER een onwijs gave tocht! Het zou hard gaan waaien, maar t lijkt wel dat als H&M in de buurt zijn, dat het weer dan opeens top is voor bij die activiteit!

Geluncht op een mooi strandje, waar we zijn afgezet met de watertaxi. Van daaruit konden we gaan lopen, om meer van het park te verkennen.

Wat we vanuit de kayak al gezien hadden klopt: het is groot en ook bizar mooi! De tocht zoals gewoonlijk weer sneller gelopen dan normaal- vreemd, want we stoppen veel en vaak om te genieten. Dus bij aankomst even gewacht op de watertaxi en terug naar het vaste land.
De tocht over het water ging snel, maar het op de trailer leggen van de boot nog veel sneller..... Vanuit het water gleden we zo de trailer op en trok de trekker (op z'n Brabants) ons de weg op.... EN DAT TERWIJL WE NOG IN DE BOOT ZATEN :)

Met de roadboat naar het verzamelpunt gegaan, om daarna met het busje terug naar de campif te gaan.

Spullen gepakt, tank volgegooit en verder: op naar PICTON, waar we de ferry op zouden gaan naar het NOORDEReiland. Slingerend langs mooie wegen (uiteraard met mooie uitzichten) en dicht langs de kust rijdend precies op tijd aangekomen om de TITANIC op te gaan. T enige verschil is dat deze wel bleef drijven.... WOW, 10 verdiepingen op een boot.... Nou snap ik waarom Jori zoveel eten inkoopt.... haha!

Nu in Wellington, dus het Noordelijke deel van NZ. Veel spannende dagen nog te gaan, maar dat zullen jullie pas volgende keer van ons horen.

Owja, nog positief nieuws voor jullie: wij nemen de zon mee terug naar huis, dus als we terug zijn in NL, vriest t bij jullie niet meer!!!

• 21 Januari 2013 - 07:27

Annet En Bart:

Lieve H&M!
    Wat een gave verhalen wederom!!
    Hier ligt er sneeuw, tis al een week continu onder het vriespunt en de eerste schaatswedstrijden op natuurijs zijn al gespeeld!
    Dikke kus en geniet van alles!
    X A&B

• 21 Januari 2013 - 08:26

Marijn:

Hans & Maaike!
    Wat een mooie foto's en mooie verhalen! Geniet nog maar heel veel!
    Groetjes, Marijn

• 21 Januari 2013 - 08:56

Yvonne:

Wat een geweldige dingen doen jullie toch. Geniet er nog maar van. Want de tijd begint opte schieten. Groetjes uit Beuningen. Xxxx

• 21 Januari 2013 - 09:00

Ingrid Kocken:

goeiemorgen lieverds.
    het is wel heel leuk wakkerworden met zo'n leuk verhaal!!!tja wat moet ik hier in godsnaam toch weerop zeggen!!!het is volgens mij in 1 woord GEWELDIG!!!wat een belevenissen !!!en maaike heb je echt in die zeven meter lange camper gereden????ik doe het je niet na!!! HA HA HA.de foto's had ik gisteren avond al bekeken.....ook in 1 woord GEWELDIG!!!!GENIET er samen nog maar effe lekker van en dan tellen wij de dagen af dat jullie weer terug komen!!!met de hoop dat jullie echt de zon mee brengen !!!!!hier ligt er opnieuw een pak sneeuw en ook vorst overdag.maar of er een elfstedentocht inzit.......!!!!!!~we wachten het af!!! tot skyps lieverds XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 21 Januari 2013 - 10:31

Madelaine:

Hoi Hans en Maaike,

Wat leuk dat jullie nu in NZ zijn, Demi en ik zijn net terug. Wel leuk dat jullie een aantal dingen doen die wij ook gedaan hebben, wij hebben erg genoten in Kaikoura en het Abel Tasmanpark. Nog een hele leuke tijd op het noord - eiland. En geniet vooral van al het mooie dat op jullie pad komt.
    groetjes Madelaine

• 21 Januari 2013 - 11:28

Rieneke:

WOW!! Wat een toffe trips weer! Ik geniet elke keer weer van jullie super verhalen!! Veel plezier weer en ik kijk uit naar jullie volgende verslag! Xx Rieneke

• 21 Januari 2013 - 12:08

José Beerens:

Hoi Hans & Maaike,

Amazing! Wat een geweldige ervaring doen jullie op. Zoveel mooie natuur te zien, lekker weer, goed eten, leuke en sportieve uitstapjes, relaxing, etc. etc. Echt leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet nog van de heerlijke tijd die jullie daar rest.

Hartelijke groetjes,
    José

• 21 Januari 2013 - 15:35

Astrid Spanjaards:

tja, wat kan ik hier nog meer aan toevoegen. Het was eindelijk al bedtijd voor ons, maar ik heb toch nog jullie werkelijk weer dan fantastische verhaal gelezen. Kan me voorstellen dat jullie niet echt verlangen naar het koude kikkerland.Nog maar zo,n tien dagen te gaan .Weet dat mam, en pap zich weer enorm verheugen op jullie terugkomst.Het is onzettend leuk om jullie langs deze weg te volgen. en fijn om te weten dat jullie samen zo genieten. Blijf dat vooral doen. wij kijken uit na jullie volgende , waarschijnlijk laatste reisverslag. Veel liefs vanuit de Pilllepinosxxxxx

• 21 Januari 2013 - 17:15

Pa - Henk:

Hoi Hans en Maaike,

Wat een uitgebreid verslag van al jullie mooie en spannende belevenissen daar! Geniet ze nog maar lekker.

Liefs, pa - Henk.

• 21 Januari 2013 - 18:26

Niek & Mieke:

Wauw, goed bezig daro! Wij zijn al weer bijna gewend aan NL maar super om te lezen wat jullie allemaal nog in New Zealand doen. Have fun en we spreken jullie in NL weer!

De buren uit Oz.
    N&M

• 21 Januari 2013 - 21:32

Arjen:

Ja hallo H&M, klinkt best leuk allemaal. Maar je kunt niet 3 maanden Down Under zitten zonder de Kookaburra gespot te hebben. Dus... tandje erbij!

• 22 Januari 2013 - 22:57

Ria En Nico:

Net jullie prachtige foto's bekeken. Wat een mooie natuur daar. Het is wel puur genieten voor jullie. Ook weer een mooi verhaal. Wij wensen jullie nog een fantastische week en kijken uit naar jullie laatste verslag. Groetjes Ria en Nico.

Astrid Gommers:

Ben geen verre reizigster, maar ben wel jaloers om wat jullie allemaal beleven en zien. Heb nog veel plezier en kom veilig thuis.