De laatste avonturen op onze laatste dag ... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu De laatste avonturen op onze laatste dag ... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu

De laatste avonturen op onze laatste dag ...

Door: H&M

Blijf op de hoogte en volg Hans+Maaike

29 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi mates,

Hier volgt zoals beloofd ons laatste verslagje vanuit New Zealand. We schrijven het verhaal vanuit Auckland, het eindpunt van onze reis :(

Uiteraard is er tussen Wellington - vorige verhaal- en nu veel gebeurd, dit willen wij jullie niet onthouden. Na een lekkere dag in Wellington- waar we naar het Te Papa museum zijn geweest en lekker hebben rondgeslenterd in deze mooie stad, zijn we daags erna gaan rijden naar Tongariro NP.

Dit is HET vulkanische gebied van het noorder-eiland, waar nog een actieve vulkaan is. Voor de filmliefhebbers onder ons: dit is de streek waar de 3 films van Lord of the Rings zijn opgenomen. Van te voren hadden we al gelezen dat de hele crossing (17km) niet meer te lopen is omdat de vulkaan vorig jaar nog actief is geweest, waardoor uit veiligheidsoverwegingen halverwege de loop is gesloten. Dus nu kan je enkel 8 km tot het (nieuwe) eindpunt en weer terug.

8km: appeltje eitje zou je denken...?? Haha, je moet hard doorlopen, geen glijpartijen hebben en flink wat klauteren om het in minder dan 3uur te doen...!

H&M zijn uiteraard deze uitdaging aangegaan: en geslaagd! Wow, wat een mooi gebied, wat een mooie kleuren en wat een zweet! Haha, ben je bijna boven, Kijk je ineens IN een krater van een vulkaan! Wow, hoe indrukwekkend!
Omdat het laatste stukje omhoog NOG steiler werd en er nog minder grip was, ging het tempo ietsje omlaag en moest je vaste rotsen/ stenen zoeken om omhoog te kunnen klauteren...

Maar toen we eenmaal boven waren, wisten we wel meteen waarvoor we al die moeite hadden gedaan: WOW, WAT EEN UITZICHT!!!
3 helderblauwe meren OP vulkanen, waar de zon perfect op weerkaatst en deze dus supermooi liggen te glinsteren!
Naast deze meren zag je de rookpluimen gewoon uit de vulkanen komen... BIZAR! Dit is dus een perfecte locatie om te genieten van de boterhammen, banaantjes en een yoghurtje die met ons mee op reis waren gegaan, haha.

Nadat we daar lekker hadden zitten genieten, zijn we langzaam terug (weer 8 km) naar beneden gelopen.
Langzaam? Ja, want zelfs dan heb je geen grip, glij je weg en krijg je blauwe tenen...haha!
Na iets meer dan in totaal 6uur hadden we de crossing voltooid en gingen we moe maar voldaan terug met de bus.
Vanaf de camping eerst nog even naar de plaatselijke slijter om wat biertjes te scoren, want die hadden we wel verdiend.

Na een heerlijke douche en een PAN zalm+pasta zijn we moe maar voldaan in bed gaan liggen. Hihi, later dan 20.30u zal het niet geweest zijn :)

Stap je de volgende dag - vreemd, klokje rond geslapen- uit de camper, merk je meteen dat je kuiten een paar centimeter korter zijn.
Oei, laten we maar rustig aan doen vandaag!

Dat was ook het idee, dus zijn we gaan rijden naar ROTararu. Dit is HET geisergebied van New Zealand.
Waarom het ROTararu heet?? Omdat het daar naar ROTTE eieren ruikt. Mmmm, en niet zo'n beetje ook!!

Vanaf de camping zijn we naar het dorpje gelopen, want er zou een avondmarkt zijn.
Lekker de beentjes strekken en de spierpijn eruit lopen... het idee was om voor jullie souveniertjes te kopen .. helaas was het alleen een markt met ETEN! We hebben onszelf dus maar verwend in plaats van jullie ...

De volgende dag wilden we iets van de geiser activiteiten zien en besloten we naar een Maori dorpje te gaan aan de rand van de stad, het enige Maori dorpje waar de mensen nog leven van en met de thermale activiteit. Dat moesten we eerst nog maar eens zien .. is dit echt? Of doen ze dit voor al die goedgelovige toeristen!?
We mogen dan goedgelovig zijn maar volgens ons is dit echt .. ; waar we eerst hebben gekeken naar een maori cultuur show (natuurlijk wel opgezet voor de toerist, ook de costuums dragen zij niet in het dagelijkse leven ... ), zijn we daarna met een gids door het dorpje gaan lopen om te horen hoe de Maori vroeger leefden en wat er nu nog van de cultuur over is (H&M vond het wel tijd voor iets cultureels, we moeten toch wel wat hebben geleerd bij terugkomst ; ) )
Rondleiding was erg interessant, bijzonder om door het dorpje te lopen; dwars door spelende kinderen in de (in onze ogen vieze) baden, kokende huisvrouwen op een houten plank die wordt verwarmd door de bronnen en badende maoris in het natuurlijke water wat blijkbaar erg goed is voor je huid ... dit is hetzelfde water wat zo ontzettend stinkt!
De gids heeft van alles uitgelegd over hoe de 25 families die daar leven (Hans vergeleek het al met Volendam) de bronnen gebruiken, heel bijzonder om een kijkje te nemen in hun leven!

Bij thuiskomst op de camping heeerlijk het zwembad in gedoken, als die geur in je neus hangt heb je al gauw het idee dat jij het bent die zo stinkt hihi ..

Zaterdag was het tijd voor het strand! Na van alles te hebben overwogen wilden we het eigenlijk niets liever dan lekker naar het strand! Op naar de Coromandel Region dus. Een regio met mooie stranden, 2 uurtjes van Auckland vandaan.
Gereden naar Hot Water Beach, een strand waar mensen kuilen gaan graven omdat er warm water naar boven komt .. voordat we dat gingen doen zijn we de regio gaan verkennen; Cooks Beach, Hahei Beach en met een wandeling naar Cathedral Cove; enorm gave ruige omgeving!
By terugkomst was het het perfecte tijdstip voor het graven van een kuil (we zijn nog steeds Nl' ers hoor .. ), dus met een schep (Nee die zat niet in onze backpack maar die verhuurde ze zelfs bij de camping ... eigenlijk best een dom gezicht dat iedereen daar met een schep loopt .. ) op naar het strand!!

Mmm.. voor ons niet zo'n succes haha! Waar iedereen druk stond te scheppen vonden wij het na 2 pogingen genoeg .. het water bleef koud (waarschijnlijk moesten we gewoon dieper..), dus wij verkozen het lui liggen op het strand; we moeten toch nog een beetje aan onze kleur werken voordat we weer terug zijn in de kou!

Helaas konden we niet te lang op het strand blijven hangen want de volgende dag moesten we afscheid nemen van ons trouwe huisje : ( ! De camper moest dus leeg en schoon en wij als brave Hollanders nemen die taak erg serieus! Na dus wat uurtjes opgeruimd en gepoetst samen geproost op het campingleven! Wat was het heeeerlijk! ( dat ik (maaike) dat ooit nog eens zou zeggen : ) )

Maandag dus nog twee uurtjes gereden naar Auckland, het werd drukker en drukker richting de stad en je kon wel merken dat een derde van de NZ' ers in Auckland woont. 1 van die 1,4 miljoen inwoners is Rudy; een oud teamleider van Hans die al 9 jaar in Auckland woont en zo gastvrij was om ons uit te nodigen voor een bbq. Hij is ons op komen halen bij het camperverhuurbedrijf (deze keer hadden we geen schade ... ) en heeft ons meteen een rondleiding gegeven door Auckland; wat een gave stad! Het ligt super mooi aan het water en het is eigenlijk niet eens enorm druk .. Na de rondleiding was het tijd om te gaan kijken hoe hij en zijn vrouw en kinderen wonen/leven. Wat een super leuke middag hebben we gehad!! Heerlijk in de tuin met zijn ouders die over waren, zijn vrouw, de twee kids en oma rond de bbq. Aardig wat biertjes werden genuttigd en om 10u kwamen we dan ook aardig kapot in ons mooooie hotel aan! Heeerlijk groot bed en als je snachts naar de wc moet, hoef je niet eens eerst een broek en een trui aan te trekken ... ?

Vandaag is het dan toch echt zover .... we hebben het lang willen uitstellen, maar ... het is echt de laatste dag. Samen heerlijk uitgebreid ontbeten en rondgeslenterd door Auckland, lekker geluncht en vanavond lekker uiteten.. genieten en proberen alles terug te halen wat we hebben gedaan en gezien; dat is veel! heel veel! en heel FANTASTISCH!!

Als we weer thuis zijn wacht jullie nog een samenvattend verhaal met allerlei leuke/grappige dingen die we meemaakten maar nog niet in onze verhalen voorkwamen, voor nu gaan we nog even de zon in .. even die laatste biertjes pakken (in NL kunnen we toch niet meer elke dag alcohol drinken wel?!) en nog even genieten van alle rust, dan genieten we over een aantal dagen weer met jullie!

Liefs H&M

• 29 Januari 2013 - 06:57

Annet En Bart:

Wow!
    Wat een verhalen...... En nou al naar huis!! Voor ons is t voorbij gevlogen, maar voor jullie nog meer!!
    We spreken snel af als jullie terug zijn, komen we de 123456789 foto's kijken en alle verhalen luisteren!!
    X Annet en Bart

Annemiek:

Goede reis terug lieverds!!! Xxxx

• 29 Januari 2013 - 08:49

Yvonne:

Aan alles komt een eind. Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben. Een heel goede terugreis. Xxxxxxx uit beuningen

• 29 Januari 2013 - 09:01

Sanne V. A.:

Oh Maaikie toch, wat een fantastische verhalen.. ik kan niet wachten om ze van je te horen, back in Holland. Geniet van de allerlaatste dagen en tot snel. Liefs Sanne

• 29 Januari 2013 - 09:13

Ingrid Kocken:

wat een mooi verhaal alweer om te lezen!!FANTASTISCH wat jullie hebben mogen ervaren!!!
    wij kijken uit naar jullie en jullie verhalen!!!!!goede reis terug en tot donderdag!!!
    XXXXXXXXXXXXXXX

• 29 Januari 2013 - 10:06

Sylvie:

He Maaike en Hans,

Jeetje, nu zit het er op voor jullie. Goeie reis en geniet nog lekker van jullie dagen vrij. En van Carnaval? Jullie gaan zeker als wereldreizigers ha ha? Of als Maories met nep tatoes;-).
    Groetjes en tot half februari!

Sylvie.

• 29 Januari 2013 - 10:09

Jori:

Hoezo komen jullie terug naar Nederland? Het is nog steeds koud en nat hier hoor...nothing changed!

Goeie reis, en ik heb zin om naar jullie verhalen te komen luisteren en de foto's te bekijken.

X Jori

• 29 Januari 2013 - 10:37

Marte:

Hi guys, Is het NU alweer tijd om terug te keren naar NL....gatsie...das toch veel te snel!
    Het is hier nog steeds heel nat, donker en echt winter. MAAR we hebben wel een nieuwtje want... de Koningin heeft gister aangekondigd dat ze op 30 april afstand doet van de troon en onze Willem aan de beurt is! En volgend jaar wordt Koningsdag dan ook op 27 april gevierd :)...just to let you know.

Nou reizigers, goede terugvlucht en veel sterkte met thuiskomen!!
    Zien jullie met carnaval wrs.

XX Marte

• 29 Januari 2013 - 14:19

Anne:

Goed verhaal om mee af te sluiten. Wederom genoten van al jullie avonturen en fijn dat jullie er donderdag weer zijn, goede terugvlucht en doe voorzichtig!! Xxx

• 29 Januari 2013 - 17:47

Ria En Nico:

Wat een prachtige verhalen weer. Fantastisch wat jullie allemaal beleefd hebben. Dat wordt wel afkicken als jullie terug zijn in ons koude kikkerland. Wij wensen jullie een heel goede terugreis en geniet er maar van om je familie en vrienden weer te zien. Groetjes uit een nat Boven-Leeuwen van Ria en Nico. Xxxxxxx

• 29 Januari 2013 - 19:03

Kitty:

Fijn om te lezen dat het tot het laatst helemaal top is geweest. Ik verheug me weer om jullie te zien en vooral te horen. Fijne reis en tot snel, Xxx

• 29 Januari 2013 - 19:54

Tante Wilma:

Jonge, jonge, waar blijft de tijd en wat hebben jullie veel beleefd. Teveel om het allemaal over te brengen. Ik wens jullie een hele goede terugreis en "Blijf Genieten"

Liefs vanuit een nat Boven Leeuwen xxxxxxxx

• 30 Januari 2013 - 09:51

Astrid Spanjaards:

Lieve h&m Met heel veel plezier heb ik weer jullie verhaal gelezen. tjonge tjonge daar moest ik weer eventjes de tijd voor nemen. Maar het was de moeite waard. Ongelooflijk he hoe snel ofdat de tijd is voor bij gevlogen. Ik heb de indruk dat jullie een onvergetelijke tijd hebben gehad,en dat is fijn.Mooie ervaringen, en herinneringen zijn onbetaalbaar. Maar nu zit het er al weer bijna op. ik hoop dat jullie de resterende tijd nog genieten. En weet zeker dat het thuisfront ook weer heel blij zal zijn jullie weer te zien . vooral mam Maaike. Een hele goede en veilige terug reis. Dikke knuffel van onsxxxxxxxxxxxx

• 02 Februari 2013 - 20:09

@strid Gommers:

Heb net pas jullie laatste verslag gelezen. Waarschijnlijk zijn jullie al thuis nu. Ik hoop dat de terugreis goed is verlopen. Bedankt dat jullie toch de tijd hebben genomen om ons te informeren over jullie belevingen.