Kerst en oudjaar in de zon, hoe bijzonder... :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu Kerst en oudjaar in de zon, hoe bijzonder... :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu

Kerst en oudjaar in de zon, hoe bijzonder... :)

Door: H&M

Blijf op de hoogte en volg Hans+Maaike

02 Januari 2013 | Australië, Sydney

Hi mates!
Ons vorige verhaaltje in Noosa was nog niet afgelopen, of het volgende begon alweer... Je kan hier gratis parkeren, op de borden staat hoe lang... Wij hadden onze camper 1.04uur geparkeerd om jullie te verwennen met mooie verhalen en foto's.... Lag er een mooie prent onder de ruitenwisser: 4 minuten te lang, dus graag binnen nu en 3 dagen 50 dollar betalen, anders wordt de boete per dag duurder... dus wij als brave hollanders op zoek naar een manier om te kunnen betalen.... ppfff, na lang zoeken en veel omwegen is t uiteindelijk gelukt! Hiervoor kunnen jullie je bijdrage overmaken op 47.47.41.095 tnv Hans en Maaike. Alle donaties zijn meer dan welkom!

Na Noosa zijn we doorgereden naar Brisbane, waar we als echte Jappanners in een toeristenbus zijn gekropen, hihi! Veel mooie plekken gespot en leuke, gekke en mooie dingen gezien. Foto van de skyline zie je bij ons op FB, echt super! Vroeg in het mandje, om door te rijden naar LAMINGTON NP.
Een national park, midden in de bergen. WOW, wat een uitzichten en wat een vette wandelingen...! De 1e was 6km en duurde1.45u. Gebeten door bloedzuigers- raar want we zweette onwijs...- maar het uitzicht vergoedde veel!
Walk 2 was 12km en t vooruitzicht was dat t zou gaan regenen en evt onweren.... wij vroeg vertrokken, tot 2/3e van de tocht niets aan de hand.... Als het dan gaat regenen en donderen in een bos op een berg, voel je jezelf heel klein en kwetsbaar.... Het laatste deel ging dus opeens heel snel, hihi!!

Camperen in de blubber,bergje af met max 20km/u omdat het zoo steil is en tussen de koeien staan omdat ze naar een ander weiland gaan, haha Lamington had het allemaal.

Door naar Byron Bay, waar we kerst- is hier maar 1 dag- zouden vieren. Eerst in het bubbelbad op de camping, daarna lekker uit eten op kerstavond. Terwijl jullie te veel zaten te eten, zijn wij sportief een wandeling gaan maken naar het LIGHThouse van BB. Daar ligt namelijk ook het meest oostelijke puntje van Australie. Lekker gezwommen als beloning na de inspanning en door naar onze camping. Zit je net te proosten op kerst, wordt je gebeld door Pa- Henk. Erg leuk en lief!

Erg bijzonder om zo kerst te hebben...: in de zon, geen sneeuw, geen kerstmuziek, 1000mensen met kerstmutsen op op het strand +alles buiten. Echt amazing!!

Vanaf Byron zijn we kilometers gaan maken, want niet alles ligt hier om de hoek... Eerst naar Port Mac, zo'n 400km verderop. Dus gezellig 7uur samen in de auto en ontbyten/lunchen bij de Mac. Daar hebben ze nl altijd free-wifi, erg handig. Zeker om te kerst-skypen met papa en mama! Rijden is leuk, maar het was al vanaf 's nachts aan het regenen... en dat deed het totdat we de volgende dag weer vertrokken... Weer 7 uurtjes rijden. nu naar THE BLUE MOUNTAINS! Goed maar dat het droog was, want echt waar: bizar mooi al die uitzichten!!

Voor kerst hadden we al een camping gereserveerd in Blackheath, en dat bleek erg slim te zijn... wij hadden de allerlaatste plaats en de eerstvolgende camping met plek lag 2u verder.... En dat is ver, als je al 7u gereden hebt. Staan we net te socializen met de campingbaas, komen Niek en Mieke op de bonnefooi aangereden.... Hihi, lang verhaal kort maken: heel veel smeekbedes verder stonden er 2 campers op 1 plek, hadden we " verantwoordelijk" over onze 2 bezoekers en waren N&M ons errug dankbaar!!

Samen zijn we de volgende dag een hike gaan lopen: uurtje heen, om de hoek en uurtje terug.... GELOOF JE T ZELF??? Na 4,5u waren we met spierpijn en blaren terug op de camping, waardoor het zwembad een logisch gevolg was... hihi! Laatste voedsel uit beide campers gecombineerd tot een smakelijk en gezond gerecht.

Doordat iedereen nog lam was van de hike, zijn we de laatste dag in Blackheath per auto naar Katoomba gegaan. Supergave uitzichtpunten waar we gelopen hadden en een onwerkelijke blauwe gloed over de bergen... Nu is dus duidelijk waarom het de BLUE mountains zijn!

Ook met de Senic Railway (achtbaan heen en kabelbaan op de terugweg) het landschap verkent, dus op alle mogelijke manieren dit mooie stuk van Ozzie gezien.

Biertjes gedronken in de plaatselijke pub en daarna gaan eten bij de local pizzaboer. Erg geinig, BYO: Bring Your Own... Iedereen (behalve wij) loopt daar de tent binnen met alcohol onder de arm!

De camper hadden we al gepoetst en de backpack was terug ingepakt, want de 30e was het echt tijd om ons huisje weer in te leveren...
Gelukkig was Sydney maar 2u rijden, waardoor we na inleveren ruim de tijd hadden om de stad te verkennen. Hostel op World Square, vanaf waar we lopend langs de haven naar de Harbour Bridge en het Opera House zijn gegaan. Zeg eigenlijk maar geslenterd, want oei wat was het druk: zou newyearseve voor de deur staan soms?

Wat een gave stad, met mooie gebouwen, natuur en lieve mensen. 2 daarvan zijn Brigit en Wouter, met wie we af hadden gesproken om samen Oud op Nieuw te vieren. Gek eigenlijk, 4 man uit Breda, 2 aparte wereldreizen en dan sta je tegenover elkaar in een restaurant in bloody SYDNEY! Super om verhalen uit te wisselen en bij te kletsen, en helemaal om dan te horen waar we de dag erna hopen te kunnen zitten/liggen/hangen: bij W&B om de hoek, op een grasveldje met uitzicht op Bridge en Opera.... ALS DIT ZO ZOU ZIJN...

Brigit is om 06.30 gaan liggen, met 6 doeken en een kartonnen doos. Niek en Miek deden met ons boodschapjes en toen zijn wij het grondgebied mee gaan verdedigen! 12u lang hebben we zitten kijken, ons verbaasd over de ozzies en geen druppel alcohol gedronken.... NOT: de ozzies dachten dat we Sprite dronken.... haha, 12 liter verder bleek de wijn erg :) goed gesmaakt te hebben..

Om 21.00u was er een pre-show met vuurwerk, erg indrukwekkend! Als dit pas een voorproefje is, wat zou het dan straks zijn...?
De spanning werd steeds duidelijker merkbaar, en de drukte nam echt enorm toe. Maar wat wil je ook, als je zo'n uitzicht hebt?!

10,9,8,7...... 13minuten lang kippenvel en al springend en juichend 2013 in!!! WOW, wat is dit gaaf geweest!!! Dit vergeten we de rest van ons leven niet meer!!

Cool om te merken hoe alles en iedereen hier fatsoenlijk is en blijft en er dus zonder problemen 1,5 miljoen mensen weer weg gaat om ergens anders na te genieten... Wij deden dit het eerste uur in de rij van de trein, die ons terug zou brengen naar ons hostel.

Nieuwjaarsdag begonnen met een brunch, gevolgd door een verfrissende nieuwjaarsduik op MANLY BEACH! Jammer dat er geen broodje Unox was, maar toch prefereren we deze manier :)

Afscheid genomen van Niek en Mieke en later van Wouter en Brigit.
Erg vreemd, je maakt samen zulke speciale dingen mee en opeens gaat ieder zijn weg. H&M gaan dit zeker ook doen, want: EEN NIEUW JAAR, EEN NIEUW LAND EN NIEUWE AVONTUREN!

Morgen vliegen we naar Nieuw Zeeland en gaan we daar verder met het schrijven van historie.
Schrijven doen we ook daar weer op onze site, maar voorlopig mogen jullie ons eerst updaten met leuke, gekke en spannende verhalen over alle belevenissen in NL.

Uiteraard staan er weer nieuwe foto's op Facebook!

Owja, voor we het vergeten: HAPPY NEWYEAR!!!
Die van ons kan sowieso nu al niet meer stuk :)

Dikke kus van H&M vanuit een onvergetelijk land: bye bye Australia!

• 02 Januari 2013 - 08:35

Ingrid Kocken:

WAUWWWWWWWWWWWW!!!!!!!Wat een verhaal....wat een belevenissen.
    jullie zullen nederland niet missen!!!hier is hetniet koud{10 graden}maar wel nat nat nat en nog eens nat!!!trouwens een heel leuk verhaal om te lezen.jammer dat wij jullie niet hebben kunnen zien met het skypen!!!jullie ons wel..........het zou beter geweest zijn andersom. ha ha ha ha!!!nu zitten jullie als het goed is in nieuwzeeland.hoe geweldig moet dit zijn.geniet er samen nog maar lekker van.ik ga nu snel de foto's kijken.doeieie lieverds XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

• 02 Januari 2013 - 09:35

Kitty:

Hoi, hoi,
    Wat weer een geweldig verhaal en het enthousiasme spat er weer vanaf. Leuk om jullie even gesproken te hebben op voor ons nog oud jaarsdag. oma was erg blij met jullie telefoontje en ze heeft erg genoten van haar verjaardag.
    Geniet lekker van jullie volgend avontuur.
    Liefs en een knuffel van mij!

• 02 Januari 2013 - 09:43

Annemiek:

Happy new year!!! Wat een verhalen weer! Jullie 2013 begint geweldig! Liefsxox genietse

• 02 Januari 2013 - 10:05

Maartje:

Gelukkig nieuwjaar! Klinkt allemaal weer geweldig :) Een goed begin is het halve werk dus 2013 wordt vast een super jaar! Geniet ze nog, liefs Maartje

• 02 Januari 2013 - 10:31

Annet En Bart:

Hay lieverds!!
    Wat een fantastische verhalen weer!
    Voor jullie ook een happy New Year en dat nieuw Zeeland maar veel moois mag brengen!
    Wij hadden ook vuurwerk, €65,00 in de regen de lucht in om vier minuten te genieten van onder de carpoort of de deuropening ;)
    Hebben in Berkel bij vrienden oud en nieuw gevierd en vele biertjes en bacos verder waren we om drie uur weer richting huis.... Lekker burgelijk .... Hahaha kan ook na onze gescheiden kerst diners....
    We hebben de kindjes vorige week voor t eerst weer gezien en tjee, wat zijn ze groot geworden! Was fijn om zelf te kunnen zien dat t goed
    Met ze gaat!
    Nou, morgen begint voor Annet het werkende 2013 en voor Bart begint vandaag t leven van een werkloze burger.....
    Hopen snel weer meer verhalen te lezen en mooie foto's te zien!!!!!!
    Heeeeel veel liefs en dikke
    Kussen van ons!!!!! A&B

groetjes uit beuningen.xxxxxxx

• 02 Januari 2013 - 16:21

Sandra Rovers:

Hoi vakantiegangers,

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Superleuk om jullie zonnige verhalen te lezen vanuit een koud kantoor in Breda.
    Veel plezier in Nieuw Zeeland!
    Groetjes, Sandra

• 02 Januari 2013 - 19:24

Tante Wilma:

Wat een prachtig verhaal weer, wat een belevenissen en wat een genot spat hier af. Dit is wat je iedereen zou wensen. Wat zijn jullie geluksvogels. Blijf genieten, ook in Nieuw Zeeland. Liefs xxxxxx

• 03 Januari 2013 - 08:51

Amy:

Erg leuk om te lezen. Wij zijn ook bij the blue mountains geweest.
    Het waaide toen ontzettend en het was bewolkt, desalmietemin erg indrukwekkend.

Onze kerst en oud en nieuw stond in het teken van familie,
    Omdat dit misschien voorlopig de laatste keer is dat we in december in nederland zijn.
    De visumaanvraag loopt nog steeds.
    We hebben nu alle stappen doorlopen, nu is het afwachten of we het krijgen.
    Marc heeft al een baan in Melbourne en ik heb mondelinge toezegging.
    Spannend jaar wordt het dus.

Heel veel plezier in New zealand. Wellicht kom je op de plekken waar de Hobit is opgenomen.
    Liefs uit Breda!
    Amy

• 03 Januari 2013 - 10:34

Sylvie:

Hi M&H!

Wauw, wat een mooie verhalen! Super dat het zo goed gaat met reizen en dat jullie af en toe getrakteerd worden op een overwacht spektakel (zoals een onweersbuitje of een kudde koeien hi hi). En leuk om te horen dat na 15 jr (help ik word oud) de blue mountains nog steeds zo'n fantastisch uitzicht zijn (is volgens mij een keetje afgebrand). En zo'n Oud & Nieuw n Sydney klinkt wel heeeeeel erg gaaf. En nu moeten wij met verhalen uit Nederland komen .... dat haalt het natuurlijk nooit bij de avonturen in Australië ;-). Ik ga maar snel ook een vakantie zoeken of in ieder geval alvast vrij plannen in mijn nieuw urenjaaroverzicht , dan is er ook een reisje om naar uit te kijken!

Heel veel plezier in Nieuw Zeeland!

X Sylvie.

• 03 Januari 2013 - 10:35

Sylvie:

En vergeet ik nog:

DE ALLERALLERALLERBESTE WENSEN VOOR 2013!!!

• 03 Januari 2013 - 10:42

Arno:

Alle goeds voor 2013! Wat gaaf allemaal weer. Er is volgens mij idd geen gavere plek om nieuwjaar te vieren dan Sydney! En nu Nieuw Zeeland... De mensen zijn er iets gereserveerder maar de natuur zeker zo mooi. Geniet ervan!

• 03 Januari 2013 - 11:03

Marte:

Heeyyyyyy wereldreizigers,
    Wat een bruisende verhalen weer!! Heerlijk ...en top dat jullie zo genieten.
    De start van het nieuwe jaar kan niet meer kapot voor jullie.. blits vuurwerk, een brunch en een duik, welliswaar zonder broodje UNox maar dat neem je dan vast voor lief.
    Tja wat valt er te vertellen over NL. Dat we een warme en natte kerst hebben gehad, Sylvie en Rafael van der Vaart uit elkaar zijn, Expeditie Poolcirkel een nieuw cool programma is en Sex & the City elke dag weer te volgen is op RLT 8...en dat we langzaam aan weer richting langere dagen gaan!! :)

Nu dus tijd voor NZ!! Ik ben erg benieuwd hoe jullie dat ervaren.
    Tot snel dus weer.

Veel liefs en een heel gelukkig 2013!!!

Marte

• 03 Januari 2013 - 21:51

Nikki Peeters:

Lieverds, het gaat jullie goed lees ik wel!
    Alle goeds voor 2013 en ga jullie snel zien in NL! Geniet! xx Nikki

• 03 Januari 2013 - 23:00

Ria En Nico De Reuver:

Nou,nou, wat een prachtig verhaal. Wat hebben jullie toch weer veel beleefd. En dan zo'n fantastisch vuurwerk op oudejaarsavond. Ook wij wensen jullie een heel goed en gezond nieuwjaar toe met veel liefde voor jullie beiden. Nog veel plezier in Nieuw-Zeeland. Gr. Ria en Nico.

• 03 Januari 2013 - 23:30

Astrid Spanjaards:

Wat een schitterend verhaal alweer.Het moet voor jullie een heel. Bijzondere belevenis geweest zijn om op deze manier het nieuwe jaar in te luiden. Het enthousiasme springt er vanaf. Jullie zullen ongetwijfelt ook minder leuke ervaringen opdoen, maar daar word je alleen maar sterker door. de mooie momenten vergeet je niet. Wij hebben oud en nieuw in Nederand gevierd. Was erg koud, maar met warme herrinneringen, en daar gaat het om. vandaag is mama samen met Gertruud hier geweest en dat vond ik ongelooflijk fijn. Het zijn de kleine dingen die het doen. de helf van jullie reis zit er alweer op . De tijd gaat snel he. Geniet van alles wat nog op jullie pad komt. 1 ding is zeker, 2012 is voor jullie heel mooi geeindigd. wij wensen jullie dan ook een heel mooi 2013 toe, met nog meer onvergetelijke momenten. wij blijven jullie zeker volgen

• 05 Januari 2013 - 11:39

Fleur:

Lieverds! Happy newyear! Australië zit erop! En wat is dit laatste verhaal prachtig! Vele kilometers gewandeld en gereden, leuke mensen ontmoet en een fantastische kerst en oud&nieuw. 2013 kan inderdaad niet meer stuk! En nu op naar het nieuwe avontuur!! Dikke kus

• 06 Januari 2013 - 09:16

Rieneke:

WOW WAT GAAF! Ik krijg ook al helemaal zin om mn koffers te pakken en er vandoor te gaan! Op naar Nieuw Zeeland! Heel veel plezier weer :) oja enne gelukkig nieuwjaar voor jullie beide! Xxx