Hoogtepunt op hoogtepunt - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu Hoogtepunt op hoogtepunt - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu

Hoogtepunt op hoogtepunt

Door: H&M

Blijf op de hoogte en volg Hans+Maaike

19 December 2012 | Nederland, Breda

Na zo'n anderhalve week hebben we weer eens tijd gevonden voor een verhaal .. je kunt je voorstellen hoe 'druk' we het hebben gehad wanneer je bedenkt dat we inmiddels 2300 km gereden hebben .... wat hebben we het zwaar ; )

We zijn nu in Noosa, een hip, trendy stadje net boven Brisbane, maar sinds het vorige verhaal hebben we weer aardig wat hoogtepunten beleefd.

Na Magnetic Island zijn we doorgereden naar Arlie Beach, het vertrekpunt voor zeiltochten naar de Whit Sundays Islands. Na de vele opties te hebben bekeken (pfff .. ze maken het je soms wel moeilijk ;) ) , besloten we voor een tweedaagse trip te gaan, zodat we ook een nachtje op de zeilboot zouden verblijven. Bij het boeken hebben we aangegeven dat we op honeymoon waren (nee dat is niet echt, wees maar niet bang, jullie missen niks ... ), om te kijken wat voor een leuke extra's dat zou opleveren, helaas .. we sliepen nog steeds op 2 vierkante meter met drie personen .... dus slapen kun je het niet echt noemen, maaaar het was echt FANTASISCH! HET MOOISTE STRAND WAT WE OOIT HEBBEN GEZIEN! MET STIP OP NUMMER 1 BINNENGEKOMEN!

Zondagochtend kwamen we al vroeg bij de haven aan om aan boord te gaan van de Siska's, ons verblijf voor de komende twee dagen. Gave zeilboot! Met 23 personen zijn we verschillende plekken bekeken. We begonnen bij een prachtige snorkelplek waar we deze keer niet boven de vissen, maar werkelijke tussen de vissen in zwommen, ook weer een turtle gezien! WAUW WAUW WAUW! Na het snorkelen zijn we nog en prachtig wit strand gaan bekijken en na een heerlijke bbq lunch op de boot voeren we door naar onze slaapplaats met prachtig uitzicht op de zonsondergang! Naar de sterren kijken vanaf een zeilboot is echt onvergetelijk, zelfs als je daarna maar 2 uur slaap ....

De volgende dag stond in het teken van Whit Heaven Beach, dat het wit was, dat hadden we overal al gelezen, maar zo wit ... dat moet je echt zien om het te geloven .. zo zacht ook .. BIZAR! Op deze plek hebben we even met onze kerstmuts aan jullie in de sneeuw gedacht .. jullie in het wit ... dan wij ook .. het zand leek wel aardig op de sneeuw ; )

Kortom, weer een ONWIJS hoogtepunt!

Na de Whit Sundays werd het tijd om km te gaan maken, we hebben dan ook twee volle dagen gebruikt om gas te geven! Ben je net lekker aan het rijden sluiten ze de enige snelweg af .. of we even naar het strand langs de kant wilden gaan, dat doet iedereen ... en hoelang het nog zou duren? Tjah mevrouw ... dat weten we niet .... mischien wel 3 uur .. NO WORRIES ..

Na een uurtje of 2 zijn we toch maar gaan vragen hoe en wat, bleek dat er een zwaar ongeluk was gebeurd waardoor het bos in brand stond, maar ze gingen net testen of er al wat auto's door mochtend, we hadden geluk en mochten achter de politie aan om langs een nog brandend bos te rijden .. FREAKY! Ach .. anders was het ook maar een saaie rijdag geweest, nu hebben we nog wat meegemaakt!

Via Rockhampton uiteindelijk in Hervey Bay aangekomen, het vertrekpunt naar Fraser Island, maar eerst was het tijd om te relaxen en hebben we genoten van het bubbelbad op het caravan park (kamperen kan dus best op een luxe manier) Na twee relaxdagen zijn we zaterdag vertrokken op 2daagse tag a long tour naar Fraser. We hadden eerder deze reis een stel ontmoet uit Arnhem en met hen samen hebben we deze trip gemaakt. Wat een geluk hadden wij, Niek bleek een top chauf te zijn! Ontzettend gaaf om over dit grootse zandeiland ter wereld te rijden met een 4 wheel drive! De achtbaan in de efteling is er echt niks bij ...

2 dagen op Fraser waren erg gaaf! Het crossen over het eiland, (we hebben zelfs niet vastgezeten), badderen in de Champagne pools, slapen in een tentje op tuinstoelkussens zonder kussen en laken, zwemmen in Lake Mckenzie, wijn drinken op de zandduinen, steak eten onder de sterrenhemel incl lots of muggen ... te veel om op te noemen! Het klinkt bijna saai, maar weer een hoogtepuntje!

Om de trip af te sluiten zijn we weer eens heerlijk uit eten gegaan met zn viertjes en hebben de volgende dag onze eigen route weer gereden .. kom je op de camping in Noosa aan, wie zijn je buren? ... weer dat stel uit Arnhem ; ) Gezellig hoor Niek en Miek !

In Noosa hebben we gister weer eens leker actief gedaan en een vette hike van 9 km gelopen door het Noosa National Park! Dat was dus weer onwijs zweten, maar de biertjes smaken dan alleen maar beter! Vandaag een markt bezocht in een dorpje vlakbij Noosa, 300 kraampjes; eindelijk, winkelen!! Maaike kon los : ) ! Het is alleen bij een hele mooie zilveren armband gebleven, en owjaaa .. Dutch Pancakes .. jammie! POFERTJES!

Morgen verlaten we dit prachtige dorpje weer en gaan we al weer richting kerst en ook oud en nieuw komt dichterbij ..
Eerst gaan we nog de bekende Australian Zoo bezoeken, Brisbane onveilig maken en daarna waarschijnlijk kerst ergens rondom Byron Bay vieren, nog genoeg te doen dus ..

Jullie zijn weer lekker bij! Wij wensen jullie allemaal en super fijne kerst, geniet van elkaar en van het lekkere eten en hou ons op de hoogte ..

Voor de foto's, check facebook! Ze zijn weer prachtig : )

Dikke kus H&M

• 19 December 2012 - 08:29

Ingrid:

hoi hoi lieverds.

wat een ontzettend leuk verhaal om te lezen!!!!
    wat is er mooier dan te weten dat je kinderen genieten!!
    en genieten dat is wat jullie zeker doen.!!
    ik ga nu effe kijken of ik de foto;s kan vinden.!!
    tot skyps XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 19 December 2012 - 08:44

Yvonne:

Wat hebben jullie het slecht zeg. Geniet er van. Xxxxx

• 19 December 2012 - 08:45

Joos:

Hoi lieverds, leuk verhaaltje weer! Je weet precies welke zinnen Hans verzonnen heeft, ik hoor het hm gewoon zeggen ;-) XX

• 19 December 2012 - 08:58

Jori:

Goed gezien Joos, ik weet ook 100% zeker dat Hans ONWIJS veel zinnen getypt heeft in dit stukje : -)

Het enthousiasme spat weer van mijn beeldscherm af, op naar FB voor de foto's nu!

Fijne kerstdagen daar! X Jori

• 19 December 2012 - 09:21

Daan:

Mooi verhaal weer H&M, wat een bofkonten zijn jullie toch :) En Noosa Maaike??? Die naam komt me bekend voor, geen chunks kunnen vinden daar?? haha :) Hele fijne kerstdagen voor jullie en een fantastisch oud & nieuw, geniet er van! X

• 19 December 2012 - 10:20

Arno:

Hier zit weer iemand met een grote glimlach achter zijn bureau :-) Fijne Feestdagen in Down Under!

• 19 December 2012 - 10:48

Gerke:

Hey H&M,

Mooi verhaal om te lezen en super fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Met betrekking tot het mooiste strand, jullie zijn zeker nog niet in Hoek van Holland geweest:)))

Fijne feestdagen

Groet Gerke

• 19 December 2012 - 11:06

Marion:

Wauw, geweldig! Vanachter mijn bureau mooie 'geschreven' beelden! Ik wens jullie heerlijke kerstdagen en een fantastisch oud en nieuw, ook in 2013 staan er mooie dingen te gebeuren! Geniet van het moment, liefs X

• 19 December 2012 - 11:59

Ellen:

H&M 1 woord: JALOERS

• 19 December 2012 - 14:45

Dees :

Mattie!! Zo te lezen heb je 'heaps' met plezier! Geweldige verhalen!!! Liefs en een dikke kus

• 19 December 2012 - 17:31

Cindy:

Super om te lezen dat jullie zo genieten. Jullie ook een fijne kerst daar en een heerlijk 2013 vast daar. X cin

• 19 December 2012 - 19:16

Amber:

Klinkt echt onwijs gaaf! en mooie foto's ook! X

• 20 December 2012 - 13:59

Ria En Nico :

Wat een avonturen hebben jullie weer beleefd. Fantastisch. Wij wensen jullie ook heel fijne kerstdagen samen en een spetterend 2013. Nog een goede reis verder en we kijken uit naar jullie volgende verhaal. Groetjes Nico en Ria xxxxxx

• 20 December 2012 - 22:02

Tante Wilma:

Prachtig verhaal weer H&M. Op naar het volgende hoogtepunt, Liefs, tante Wilma

• 21 December 2012 - 00:16

Maurice:

Wow, wat hebben jullie toch weer veel gave dingen meegemaakt! Weer een genot om te lezen. Ik moet Jori gelijk geven....ik hoor hans sommige dingen gewoon zeggen! Whahaha!

Ga nog heel veel mooie dingen zien, geniet er van! Ik wacht nu al tot jullie terug zijn om alle mooie verhalen en foto's te zien....en jullie natuurlijk! :-)

Enjoy!

• 21 December 2012 - 10:34

Astrid Spanjaards:

lieve Hans en Maaike. Ik heb met een brede grijns op mijn gezicht jullie verhaal zitten te lezen in ons vacantiehuisje. ik zie het gewoon voor me ,het enthousiasme straalt er van af. dit zal voor jullie een heel speciaal en bijzondere jaarwisseling worden. Geniet ervan jongens. Ik heb gisteren genoten omdat ik je mam weer heb kunnen ontarmen. de foto,s waren weer geweldig mooi. wij wensen jullie een onvergetelijke kerst toe, en een heel mooi nieuwjaar
    veel liefs Astrid en Ronald

• 21 December 2012 - 11:37

Maartje:

Hee Kockie en Hans,
    Klinkt helemaal super :) Jullie ook hele fijne kerstdagen en jaarwisseling maar dat gaat vast en zeker goedkomen! Geniet ze nog! Kus Maartje

• 21 December 2012 - 19:22

Uit Bunde:

Hallo Hans en Maaike
    Genoten van jullie reisverslagen. Wat genieten jullie en wat heerlijk om zo mee te kunnen lezen en 'reizen'.
    Witte stranden versus kleffe regen, nou, jullie hebben de goede keuze gemaakt. En als de wereld toch nog vergaat dan zit je toch prachtig:-)
    Heel veel dikke knuffels en geniet van een warme Kerst!
    Liefs, J,E,M,S

• 21 December 2012 - 22:28

Anne:

Heerlijk verhaal, mooie avonturen, klinkt hartstikke goed.
    Ik zeg weer eens skypen om ff bij te kletsen?

Reis voorzichtig en tot snel, xx

• 23 December 2012 - 14:50

Anouck:

Hele week ziek geweest, dus lees nu pas dit enthousiaste verhaal. Krijg er meteen goede zin van!! Wat een prachtreis zo te lezen. Hele dikke bijna Kerstkus. X

• 24 December 2012 - 18:21

Anita:

Hey Maaike en Hans,
    Ik geniet erg van jullie verhalen!
    Beetje jammer dat ik de prachtige foto's niet kan zien.... hahahaha.
    Ik wens jullie een súpergave Kerst toe in de zon, en een fantastisch 2013.
    ( Maar dat kan eigenlijk niet meer stuk!!!)
    Doe de groeten ook aan Wouter!
    CHEERS!!!!!!!!
    Liefs Anita, en de rest van de familie.

• 28 December 2012 - 10:40

Rieneke:

Zo ik heb eindelijk weer wat bij kunnen lezen! Wat een super avontuur maken jullie zeg, echt heel leuk om het allemaal te lezen! Hopelijk hebben jullie ook hele fijne kerstdagen gehad (in de zon!!!) en veel plezier alvast met oud en nieuw! Dit wordt in ieder geval een oud en nieuw om nooit te vergeten!
    Veel plezier nog xx Rien

• 02 Januari 2013 - 10:02

Manuela:

Leuk om jullie verhalen te lezen, ik ben een beetje jaloers hoor !!

Geniet ervan het is jullie gegund en niet te vergeten de beste wensen voor 2013 met heel veel lichtpuntjes voor jullie samen met misschien toch een huwelijk ????????? hahaha

• 05 Januari 2013 - 11:28

Fleur:

Inmiddels zijn de feestdagen voorbij en hebben jullie vast een onvergetelijke show gezien! Wat is dit een fantastisch verhaal! Wauw die stranden, het rijden! Wat is het mooi allemaal! Dikke kus!