H&M Hit the road ... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu H&M Hit the road ... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu

H&M Hit the road ...

Door: H&M

Blijf op de hoogte en volg Hans+Maaike

08 December 2012 | Nederland, Breda

G'DAY MATES!

1000 km gereden in een week en wat hebben we weer veel gezien! Even een korte opsomming om te beginnen; regenwoud, krokodil, slang, droogte, cassowary, prachtige stranden, de oceaan, turtle en heul veul vissen!!!

Zoals jullie wel verwachten gaat het hier nog steeds onwijs GOED! Inmiddels hebben we dus 1000 km gereden en zitten we nu in Airlie Beach, waar we morgen vertrekken op een zeiltocht naar de Whitsundays, voordat dat hoogtepunt er aan gaat komen wilden we jullie weer een update geven van onze avonturen, want dat zijn het zeker!

We begonnen ons camper avontuur vanaf Cairns (waar de kerstballen al in de palmen hangen), waar Hans dapper achter het stuur stapte om aan de linkerkant van de weg te gaan rijden .. en ja hoor .. alle rotondes zijn tot nu toe goed genomen! We hebben alleen hele schone ruiten ... de ruitenwisser en de richtingaanwijzer zitten hier ook aan de andere kant .. maar goed als dat alles is, dan zou je toch spreken van een geslaagde eerste dag!

Via Palm Cove en vele andere mooie strandjes zijn we richting Port Douglas gereden en daar hebben we gemerkt dat je toch misschien niet zomaar je camper langs de weg moet zetten om foto's te maken ... maar dat doet toch iedereen? Helaas was de weg toch niet zo verhard als dat hij eruit zag .. onze banden stonden bijna helemaal in het zand en ondanks de hulp van vele locals en zelfs eentje die met een touw kwam slepen, kwam er geen beweging in ... zo zijn we dus ons camper avontuur gestart, dag 2 kwam er al een enorme takelwagen hihi en wij maar lachen!ach we hebben een mooie foto ..

Vanuit Port Douglas zijn we doorgereden naar het hoge noorden; Daintree Rainforest en Cape Tribulation .. wat een gave routes kun je hier toch rijden! Veel al langs de oceaan, maar dan ineens weer tussen het dicht begroeide regenwoud in slingerbochten om hoog en naar beneden, echt niet uit te leggen. We begonnen in Daintree met een tocht over de rivier, waar het op het heetst van de dag toch wel lastig crocs spotten was, maar wat hadden we een geluk! EEN HELE GROTE! Super vet!!! Onze dag kon al niet meer stuk. Tijdens de weg naar boven zijn we meerdere malen gestopt om hikes te doen door het rainforest, ja de bergschoenen worden goed gebruikt! Om even af te koelen na de vele walks kon je hier overal zwemmen in de natuur, midden in het regenwoud! WAUW!

Na een nacht op de camping (ook het camping leven gaat ons heel goed af, jut en jul gaan elke avond voor 9u naar bed ... ) zijn we de volgende dag terug naar beneden gereden via de Mossman Gorge .. weer zo'n gave wandeling en hier zagen we het volgende gave dier .. Hans ging er bijna op staan, een enorme lange zwarte slang! Check!

Vanuit Mossman weer richting Cairns voor ons Great Barrier Reef avontuur! Via een bekende uit Brabant konden we een leuke korting regelen voor een dag op het reef incl een Introduik! SPANNEND! Echt, wat was het een geweldige dag! We hadden veel verwacht, maar dit, echt nog beter dan een aquarium .. de duik van Hans was fantastisch, helaas lukte die van Maaike niet, door het water in bril en mond .. maar ach, wie heeft een duik nodig als je al zoveeeeeeel ziet door alleen te snorkelen! Echt .. nog geen 2 meter onder je zie je koraal en echt alle soorten, maten, kleuren vissen! Te bizar! En ineens was daar de Turtle! Heel gaaf! Weer een; dit heb ik nog nooit gezien momentje!
Rens, BEDANKT!

Na dit gave avontuur besloten we geen lang stuk te rijden, maar te stoppen bij Mission Beach voor een ' uitrustdagje' op het strand .. nou dit is gelukt! Aangezien het hier ongeveer 35 graden is, zijn we aardig zwart geworden .. (ja, we smeren ons goed in ; ) )

Van Mission Beach naar Townsville via Paluma Range National Park, weer een vette wandeling (we hebben echt nog nooit zoveel gezweet, schijnt gezond te zijn) en wat hebben we daar gespot; een Cassowary, Maaike was wel een beetje bang, maar toen we veilig in ons busje weer zaten, was het toch wel heel vet om deze ook gespot te hebben!

Townsville was druk en naar ons idee niet echt wat te doen voor ons, dus besloten we het vaste land te verlaten en vanuit hier naar Magnetic Island te gaan; de plek voor nog meer mooie stranden, natuur en koalas! En dat hebben we allemaal gezien .. na een mooie wandeling en het spotten van koalas zijn we de bays gaan bekijken en hebben we met ons luie kont op het strand gelegen!

1000 km lijkt misschien veel .. maar in feite hebben we nog heeeeuuuul veeeuuul kms te gaan dus gaan we na onze zeiltocht (vanaf dinsdag) echt km maken, eerst naar Yeppoon, daarna Hervey Bay .. maar goed, dat is pas volgende week en wij leven hier echt met de dag (zelfs Maaike lukt het om niet te plannen ; ) )

Wat een week weer, we blijven ons verbazen over de verschillen in landschappen, de vriendelijkheid van de mensen en de rust ....

Wij blijven nog even genieten, hopen dat jullie een fijne sinterklaas hebben gehad en genieten van de sneeuw, dan gaan wij lekker bakken in de zon en drinken een biertje op iedereen in NL !

Liefs en een dikke zoen H&M

• 08 December 2012 - 08:03

Ingrid:

ik ben

eel blij weer zo'n ontzettend leuk verhaal van julllie te hebben kunnen lezen.GEweldig!als ik thuis ben uit het ziekenhuis word mijn reactie groter.hier gaat alles traag.!

• 08 December 2012 - 19:56

Joos:

Wat hebben jullie toch een leuke manier van schrijven, heerlijk om te lezen!! Ik ga nu maar eens de foto's checken op FB want het schijnt allemaal nogal veelbelovend te zijn ;-) Dikke kus

• 09 December 2012 - 13:38

Ria En Nico De Reuver:

Hallo H&M, net jullie foto's bekeken op Facebook. Schitterend, wat een mooie natuur. En die krokodil!! Daar kun je beter maar niet gaan zwemmen. Jullie hebben weer veel beleefd in deze week. Geniet maar van de zeiltocht. Wij lezen wel weer wat jullie belevenissen zijn. Leuk om jullie te kunnen volgen. Fijne reis verder. Groetjes en geniet er van. Xxxx

• 09 December 2012 - 18:25

Tante Wilma:

Tjonge, jonge wat een geweldige belevenissen en wat een prachtige foto.s. Nog geen haaien gezien?? Geniet er maar lekker van samen. Ik blijf jullie volgen. Liefs en een dikke knuffel!!

• 10 December 2012 - 09:18

Arno:

Leuk begin van de dag zo :-) Weer erg gaaf wat jullie allemaal gezien/gedaan hebben! En als ik bedenk wat jullie nog allemaal te wachten staat... ;-)

• 10 December 2012 - 11:13

Noor En Mart:

H&M!
    Wat maken jullie ons jaloers! Wat fijn dat alles goed gaat! En heerlijk om die bruine kopjes te zien! Lekker doorgaan met genieten! Dikkekus M&N

• 10 December 2012 - 13:31

Jori:

Stelletje toppers : -)

• 10 December 2012 - 14:25

Veer:

Maaik wat een ervaringen daar! geniet ervan enne.....niet aan kantoor denken hoor. Hier gaat alles goed so far. (afgezien van het feit dat ik er als een potvis bijloop tegenwoordig ;-) lfs veer

• 10 December 2012 - 16:47

Astrid Spanjaards:

lieve Maaike en Hans.Wij zijn gisteren geland in Nederland. Wel een beetje koud, maar wat heerlijk om weer thuis te zijn. Het weerzien met mama was voor mij het allermooiste moment.Ook mama was enorm blij. ik heb zonet jullie verhaal gel
    Lezen. Geweldig wat jullie allemaal mee maken. De foto,s zijn ook prachtig. Wow,wat een mooi leven zeg. die krokedil zou ik persoonlijk niet graag hebben willen tegenkomen. maar wel fantastisch. ik zie wel dat de natuur overweldigend is. Geniet lievers, deze mooie momenten zullen jullie nooit vergeten. en mocht het een keer tegen zitten, denk dan vooral aan die mooie momenten terug. wij blijven jullie volgen. zorg goed voor elkaar, en tot gauw. Heel veel liefs

• 18 December 2012 - 11:01

Martine:

Wat een verhalen allemaal! Super tof !!

• 18 December 2012 - 11:02

Martine:

Wat een verhalen allemaal! Super tof !!

• 19 December 2012 - 08:15

Marijn:

Maaike wat goed van dat plannen! Lekker vasthouden. Xx

• 22 December 2012 - 11:24

Fleur:

Wat een verhaal weer!! Super om te lezen! En wat hebben jullie al enorm veel gezien! :) Xx