Rood, Wit Blauw: Oranje boven...!! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu Rood, Wit Blauw: Oranje boven...!! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans+Maaike - WaarBenJij.nu

Rood, Wit Blauw: Oranje boven...!!

Door: H&M

Blijf op de hoogte en volg Hans+Maaike

28 November 2012 | Nederland, Breda

ROOD: Red Centre
WIT: Spierwitte stranden
BLAUW: Blauwe lucht en helder blauwe zee

ORANJE: Onze was na 3 dagen outback!

Australie heeft echt alle kleuren, geniet van ons verhaal:

Hi Mates,

Na ons eerste verslag van vorige week is er weer veel gebeurd in Ozzie. Waar we vorige keer nog in Adelaide waren, zijn we nu in Alice Springs en vliegen we vandaag al weer naar Cairns toe.

Het heerlijke dagje strand in Adelaide was erg fijn, want de volgende dag stond heel vroeg de 1daagse tour naar Kangaroo Island al klaar (Dit keer zijn we zelf maar naar het busstation gelopen, haha).

Wij zaten te denken aan een eilandje, zo groot als Texel ofzo.... hadden niet gelezen dat het eiland bijna net zo groot is als NL.... Dus 155 km om van oost naar west te gaan.

We begonnen die dag op Seal-Bay, een supermooi wit strand, waar we supergave zeeleeuwen hebben gezien. Die lagen lekker uit te rusten, na hun 3daagse tocht in de zee. T waren er misschien wel 40, van groot tot klein en jong tot oud. Erg indrukwekkend! Verder hebben we veel stops gehad op het eiland om het natuurschoon te zien, bijvoorbeeld de Remarkable Rocks.

Ondanks dat het maar 1 dag was, was het absoluut de moeite waard!

Na een korte nacht werden we opgehaald om een tour te krijgen door Barossa Valley, DE wijnstreek van Australie. Eerst dachten we de verkeerde bus te hebben, het leek wel een 65+ bus! Wij trokken de gemiddelde leeftijd erg naar beneden. Maar ook jonge mensen kunnen interesse in wijn hebben. Leuk om ook eens een tour te doen met die oude bessen!

De dag bestond uit vier proeverijen op verschillende locaties: TOP!
Na een wijntje of 20 werd het steeds gezelliger in de bus en was er van het leeftijdsverschil weinig meer te merken. Kortom: fantastische uitzichten, lekkere wijntjes (zelfs een van 160 dollar!) en een lekker rozig gevoel.

De dagen vliegen hier, ook wij zijn meegevlogen: dit keer naar Alice Springs. Dat is dus echt het centrale deel van Australie, het begin van de OUTBACK. Eerst gechillaxt (weer nieuw ozzie woord geleerd :P) aan het zwembad, toen klaarmaken voor de vroege pick-up: RED CENTRE HERE WE COME!!

We voelen ons hier helemaal thuis, alles is ORANJE!!
Wat hebben we veel gereden, mooie dingen gezien en wow, wat zijn Kata Tjuka, Ululululu en Kings Canyon indrukwekkend en inmens GROOT!
Met een groep vol Jappen en koppeltjes zijn we gelukkig iedere dag om 4u uit ons tentje gejaagd om te gaan hiken. Je zou denken, oei wat vroeg, maar rond 10u is het hier al 40 graden. Dus zo vroeg is een pittige klim en klouter wandeling nog enigzins goed te doen. Iedere dag zo'n 10km gelopen, maar dat is het zeker waard!

Het campingleven hier heeft ook z'n charmes: wil je buiten gaan slapen in een SWAG, begint het spontaan te regenen en lig je eindelijk in een tent, wordt je lek gestoken door de muggen. Val je bijna in slaap, zie je een vette spin lopen... We hebben ONWIJS genoten van de trip, slapen is dan ineens niet belangrijk meer. Zoiets vets hebben we echt nog nooit gezien!

Nu staan de backpacks alweer in de opslagruimte en gaan we zo lekker zwemmen. Straks worden we opgehaald en vliegen we door naar Cairns: Daar halen we de camper op en begint onze roadtrip langs de Oostkust........ HIT THE ROAD, H&M!!!
Weer een nieuw avontuur, zin aan!!

Hopelijk zijn jullie zo weer bij. We horen graag jullie reacties en nieuwtjes vanuit NL.

Liefs en kus H&M

• 28 November 2012 - 06:03

Maurice:

Hey Maatjes!
    Wat hebben jullie de afgelopen dagen weer veel mooie dingen gezien! Super om te lezen dat jullie het naar jullie zijn hebben in Ozzie! Geniet van alles wat nog komen gaat!!
    Groetjes,
    Maurice

• 28 November 2012 - 07:24

GAAF!!!! Goede reis met de camper. X

• 28 November 2012 - 07:24

GAAF!!!! Goede reis met de camper. X

• 28 November 2012 - 08:27

Thijs:

Wat super gaaf!! Ik ben stiekem best wel jaloers.
    Hier gaat het leven rustig verder met het verkopen van lekkere soepkes he maat!!

3 beurzen gedraaid in 3 weken tijd en nu weer lekker terug op kantoor.
    Even alles bijwerken en alle contacten afwerken.

Geniet van jullie avonturen, ik kijk uit naar het volgende verhaal.

Groetjes,

Thijs

• 28 November 2012 - 08:37

Jori:

Jullie zijn nog maar net weg, en ik krijg nu al het gevoel dat jullie straks 6 weken non-stop verhalen kunnen vertellen als jullie terug zijn!

Geniet er van, en vergeet niet om regelmatig even te 'chillaxen'!

X Jori

• 28 November 2012 - 09:19

Ingrid :

wat fijn om weer een leuk nieuw verhaal van jullie te lezen!!!hartstikke mooi om te lezen hoe jullie genieten!!let wel op je woorden he!!OUDE BESSEN!!!ha ha ha.!!!vandaag pas twee weken geleden dat jullie vertrokken......het lijkt al wel "maanden"'..wat jullie al gezien en beleefd hebben.GEWELDIG!!!enne die oude besjes waren ze aangeschoten???ja ja een spreekwoord zegt..als de wijn is in de man is de wijsheid in de kan!!!!!alle gekheid op een stokje ......GENIET GENIET GENIET!!!!!!heel veel plezier samen met de campertocht en vergeet niet dat "ding"'op de koelkast te plakken!!!! heel veel liefs vanuit een koud kikkerland.XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 28 November 2012 - 09:39

Arno:

Wat zitten jullie in een heerlijke achtbaan! Grappig om heel de tijd zo'n "O ja! - gevoel" te krijgen wanneer ik jullie avonturen lees. De Remarkable Rocks waren al weer een beetje weggezakt maar ik heb ze nu weer helemaal op mijn netvlies staan :-). Veel plezier in Cairns! Great Barrier Reef... WAUW!

• 28 November 2012 - 10:20

Sander:

Wat een rot leven hebben jullie op dit moment zeg!
    Wat gaaf! Benieuwd naar het beeldmateriaal :) Doe Great Barrier Reef de groeten van me, en chillaxe de komende periode weer lekker verder :)
    x

Lieke B.:

top! genietse x

• 28 November 2012 - 12:07

Marion:

Volgens mij hebben jullie een moordend schema...hoeveel dingen zien jullie in 2 weken? WAUW! Ik ben net terug van een weekje heeeerlijk vakantie vieren op de Kaap Verdische eilanden, ook lekker, maar niet zo'n achtbaan als bij jullie. Geniet! Liefs XM

• 28 November 2012 - 12:43

Ria En Nico De Reuver:

Wat hebben jullie weer een hoop beleefd in deze week. Van wijn proeven met "oude besjes" (wij zouden ons bijna aangesproken voelen) tot backpacken en slapen in een tentje. Jullie zien zoveel, je moet ook de tijd nemen om na te genieten. Wij wensen jullie nog een fijne tijd toe en een goede reis met de camper.

• 28 November 2012 - 14:27

Annet Mossou:

Wat een geweldige reis is dit nú al! En jullie komen nog laaaaaaaang niet naar huis! Dat belooft wat.. Geniet ervan, en erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Mooie foto's ook. Liefs Annetje

• 28 November 2012 - 17:35

Astrid Gommers:

Hoi Hans en Maake,

Leuk jullie verslagjes op de webside. Jullie hebben al heel wat genoten. Wij zijn afgelopen zondag teruggekomen van Gran Canaria, we hebben ook een geweldige week gehad met goed weer (25-30 graden).
    Wj heben een heel luie week gehad.
    Gisteren zijn we met o.a. Maurice en meerdere collega's naar de Night of the proms geweest, Glennis Grace en The Jacksons waren geweldig.
    'K wens jullie og veel plezier en ik blijf jullie volgen op de web.

Groetjes @strid

• 28 November 2012 - 18:53

Anne En Gerke:

Hey luitjes,

Het klinkt weer super! Wat een avonturen maken jullie mee zeg. Heerlijk hoor.
    Njoy it! Hier gewoon het normale leventje gaande, je kent het wel he?
    Heel veel plezier met de camper.doe voorzichtig en blijf er een mooi avontuur van maken. Wellicht een keertje skypen als jullie tijd en zin hebben?

Xx Gerke en Anne

• 28 November 2012 - 20:19

Ellen:

Wow! Wat een avonturen. Het klinkt inderdaad of jullie al veel langer als 2 weken weg zijn. Enjoy! X

• 28 November 2012 - 21:21

Tim Dijkshoorn:

Wow. Barossa Valley, Uluru, Kata Tjuta, slapen in een Swag. Ik weet precies hoe jullie je voelen. Hebben jullie ook "Heart-attack Hill" beklommen? Vast wel!

Heel veel plezier nog en ik blijf jullie volgen..

• 28 November 2012 - 22:56

Cindy:

Oranje doet het altijd goed ja. Blehhhhhh 40 graden, maar toch 4 uur 's ochtends is ook wel weer errugggg vroeg. Maar ja het lijkt het me inderdaad waard.
    Ik kan nergens foto's zien. Klopt dat?

• 29 November 2012 - 08:40

Amy Bastiaansen:

Wat fantastisch om te lezen.
    Spin in mijn tent lijkt me minder.....
    Ik kan niet wachten om de foto's te bekijken.

Geniet ervan!!!

Groetjes Amy

• 29 November 2012 - 13:39

Marte:

Hi kanjers,

Whooooo wat een achtbaan aan indrukken!! De 1 nog gaver dan de ander.
    En van een tent met muggen naar een camper met alleen jullie 2 :)
    Heerlijk he zo'n vrij leven met allemaal leuke dingen op het programma.
    Nou geniet onwijs van jullie O wouw en O ja leven en tot de volgende keer maar weer.
    Kus Marte

• 29 November 2012 - 14:45

Aatrid Spanjaards:

Lieve H en M
    Jullie lijken inderdaad wel in een achtbaan re zitten, maar wel een hele mooie achtbaan. Potverdikkeme wat jullie allemaal in zo,n korte tijd veleven.GEWELDIG. Voel me wel een beetje aangesproken door het woordje " oude bessen" Maar goed het blijk toch maar dat je ook met oude bessen veel lol kunt beleven. ik moet er niet aan denken om s,morgens om vier uur mijn bed uit te moeten,maar ik kan me voorstellen dat dit met al die mooie belevenissen geen probleem is. Geniet lieve Hen M . Deze mooie herrineringen zullen voor jullie als je ook een oude bes ben steeds dierbaarder worden. We zien weer uit naar jullie volgende verhaal. heel veel liefs vanuit de Phillepinosxxxxxxxxxx

• 29 November 2012 - 19:12

Yvonne:

Geweldig dat julllie zo genieten. En wat oude bessen betreft die lusten nog grraag een lekker wijntje. Xxxxxxxxxxx

• 30 November 2012 - 10:21

Johan En Sylvie:

Waahhh jullie maken zo veel mee in zo weinig tijd!! Ongelooflijk! :) Klinkt fantastisch! Veel plezier met de camper!! Liefs

• 30 November 2012 - 11:09

Sandra:

Hoi Maaike en Hans,
    Wat een verhalen zeg, om jaloers op te worden.
    In dit kikkerlandje is niets te melden, alleen zitten we natuurlijk tot over onze oren in de pepernoten en inpakpapier, gek idee he?
    Geniet van deze mooie trip, wij blijven lezen en genieten mee!
    Groetjes, Sandra

• 01 December 2012 - 14:20

Tante Wilma:

Hallo skatjes,
    Dit is echt een WAUW verhaal! En wat leuk dat jullie toch nog veel plezier hebben gehad met die oude besjes. Je ziet maar dat die ook nog wel genieten kunnen. IK ga er van uit dat julle voor dit "oud besje" nog wel een slokje van die dure wijn bewaren. Ha,ha,ha, Blijf genieten, dit pakt niemand jullie meer af.
    Liefs, tante Wilma xxxxxxx

• 02 December 2012 - 09:44

Amber:

Ik kan maar één ding zeggen: JALOERS! Geniet er van ;) X

• 02 December 2012 - 12:37

Nikki P:

Wow, leuk om jullie verhalen te lezen! Jaloers!
    Hoop dat jullie nog veel meer spannende leuke avonturen beleven, have fun!xxxx

• 03 December 2012 - 19:03

Marlie :

Hoi!! Krijg ik net een sms'je van mijn broertje dat hij met jullie is gaan duiken!!! Jaloers hier dan hè haha...
    Wauw wat geweldig om mee te maken, heb net alle foto's van m'n ouders gezien die zijn net een maandje terug van down under.
    Geniet van jullie reis, proost nog een biertje met m'n broertje en heel veel plezier nog!!
    Liefs Marlie

• 05 December 2012 - 16:37

Anouck:

Ha Maaike

Wow wat een verhalen nu al! Geweldig! En mooie foto's!!

Hier vanavond heerlijk Sinterklaasavondje met waarschijnlijk sneeuw! Hoe anders dan jullie avonturen op dit moment. Geen pepernoten of chocoladeletters, maar een lekker biertje in de zon voor jullie camper waarschijnlijk! Ben benieuwd naar jullie volgende verslag!

x